SCIENCE CONTEST

CONTINGUTS DE MEDI 6è -PROJECTE BRITISH-COUNCIL-

1r Trimestre: DESCRIPCIÓ FUNCIONS VITALS DEL COS HUMÀ.
  • Funció de nutrició (aparells digestiu, excretor, circulatori i respiratori).
  • Desenvolupament d’estils de vida saludables i hàbits d’higiene i de prevenció de malalties, reflexionant sobre l’atenció i el manteniment dels òrgans i aparells.

2n Trimestre: ENERGIA.
  • Reconeixement de diferents formes d’energia i transformació simples.
  • Identificació de fonts d’energies renovables i no renovables i del seu paper en el desenvolupament energètic sostenible i equitatiu, adquirint responsabilitat individual en el seu consum i estalvi energètic.
  • Realització d’experiències senzilles per separar components d’una mescla mitjançant filtració, evaporació o dissolució.
3r Trimestre: ELECTRICITAT I MÀQUINES.
  • Disseny de circuits elèctrics senzills per observar els efectes de l’electricitat i per diferenciar entre materials conductors i aïllants.
  • Identificació de la relació entre electricitat i magnetisme.
  • Valoració de la importància d’adoptar comportaments que minimitzen el consum elèctric.
  • Elaboració d’informes com a técnica de registre d’un pla de treball, comunicant les conclusions de manera oral/escrita.
  • Recerca guiada d’informació a la xarxa.
  • Ús progressivament autònom de programes de tractament de textos (ajustament página, inserció d’il·lustracions o notes,…).
  • Planificar la construcción d’objectes i aparells amb una finalitat prèvia, utilitzant fonts energètiques, operadors i materials apropiats i realizar-la amb l’habilitat manual necessària combinant el treball individual i en equip. (FEINA INTERDISCIPLINAR A ARTÍSTICA).

SCIENCE CONTENTS YEAR 6

1st Term: THE HUMAN BODY PROCESSES
UNIT 1
DIGESTIVE SYSTEM
  • Life processes and Living things.
  • The digestive process.
  • Recognise the main organs of the digestive system.
  • Identify the functions of the main parts of the digestive system.
  • Carry out an experiment using the scientific method.
  • Identify physical and chemical processes in the digestive system.
  • Explain that nutrients are broken down by the digestive system and absorbed into the blood stream.
  • Describe how the body system gives off the waste from the body.
  • Develop a balanced diet and the importance of keeping a healthy life style.
KEY WORDS:
Mouth, gullet (oesophagus), liver, pancreas, small intestine, large intestine, stomach, colon, anus, saliva, glands, juices, enzymes, chemical and physical process. Actions: Chew, swallow, churn, break down, push down, push out; dissolve, absorbs, digest. Experiment: I think that... I observed that... I concluded that...

UNIT 2
CIRCULATORY AND RESPIRATORY SYSTEM
  • Explore the structure of the heart and lungs.
  • Describe the direction that the blood moves around the heart, lungs and body.(Double circulation).
  • Measure the rate of the heart beat (pulse rate experiment).
  • How does exercise affect pulse rate: plan and carry out an investigation.
  • Why is exercise good for our bodies and what can harm the heart and circulation.
KEY WORDS:
Blood, heart, lungs, muscle carry oxygenated/ de-oxygenated blood, pump, valve, contract, relax, pulmonary valve and tricuspid valve, pulse rate, aorta, inferior vena cava, right and left atrium, right and left ventricle, pulmonary valve/vein.
Directions/prepositions (to, from, via, upper and lower, away from, through).
Experiment: hypothesis, observation, record, conclusion. Equipment: stopwatches.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

WELCOME TO THE ENGLISH BLOG YEAR 6!!